Erilaisten oppijoiden liitto koordinoi Luki-viikkoa.

Mukana Luki-viikon suunnittelussa ja toteutuksessa:

Oikeus oppimiseen –neuvottelukunta

Aivoliitto, Celia, Datero, Erilaisten oppijoiden liitto, Finnish Reading Association, Helsingin kaupunki / Kasvatuksen ja koulutuksen toimiala, Helsingin seudun erilaiset oppijat, Julkisten ja hyvinvointialojen liitto, Kansalaisopistojen liitto, Kehitysvammaliitto / Selkokeskus,  Kiipulasäätiö, Kuntoutussäätiö, Mielenterveyden keskusliitto, Niilo Mäki Instituutti, Opetusalan ammattijärjestö , Opetushallitus, Opintokeskus Sivis, STTK ry, Suomen ammattiin opiskelevien liitto, Suomen erityiskasvatuksen liitto, Suomen kirjastoseura, Suomen lukiolaisten liitto, Suomen opiskelijakuntien liitto , Suomen Vanhempainliitto, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, Työ- ja elinkeinoministeriö, Valtakunnallinen työpajayhdistys ry, Vates-säätiö

GoRedForDyslexia

Succeed With Dyslexia on globaali liike, jota tukee oppimisen apuvälineitä valmistava teknologia yritys Scanning Pens tuodakseen myönteistä asennetta oppimiseen ja oppimisvaikeuksiin.

Succeed With Dyslexian suurin kampanja on Go Red For Dyslexia , joka juhlistaa lukivaikeutta maailman laajuisesti. Yhdessä lokakuun kansainvälisen Luki-kuukauden ja Go Red For Dyslexia kampanjan kanssa väritetään maailmaa opettajan punakynän väriseksi. Huomiovärille halutaan antaa kannustava sävy ja valaista maailma punakynällä, joka tukee oppimista, eikä alleviivaa virheitä.