Kuntoutussäätiön tutkijan Johanna Korkeamäen blogi tarkastelee lukivaikeuden vaikutuksia työelämään. Tutkimustietoa on kertynyt etenkin lukivaikeuteen liittyvistä kielteisistä kokemuksista, kuten ongelmista kouluttautumisessa tai työllistymisessä, mielenterveysoireilusta ja itsetuntoon liittyvistä vaikeuksista. Lue Jonannan blogi.

Johanna Korkeamäki

Maria Ronkaisella on vaikea-asteinen matematiikan erityisvaikeus – ja seitsemän tutkintoa. Hän haluaa kertoa tarinansa rohkaisuksi toisille, jotka kokevat oppimisvaikeuksia ja heidän läheisilleen. Lue Marian blogi.

Maria Ronkainen

Niilo Mäki Instituutin Hahku-hankkeen projektisuunnittelija Suvi Ylösen kirjoittamassa blogissa tarkastellaan, miten hahamottaminen vaikuttaa arkeemme ja työhön. Tiedämme yllättävän vähän hahmottamisesta. Mitä hahmotusvaikeudet siis ovat ja voiko hahmottamista jotenkin harjoitella? Lue Suvin blogi.

Koemme kaupan tuotehyllyn valikoiman runsauden eri tavoin.

Jenni Janakan, Allvar-seminaarin juontajan, blogi ”5 syytä, miksi tiimissäsi kannattaisi olla lukihäiriöinen” käsittelee lukihäiriön hyötynäkökohtia. Mitä positiivista lukihäiriöinen voi tuoda työyhteisöönsä? Lue Jennin blogi.

Kuvankaappaus blogin artikkelista

Jennin toinen blogi käsittelee monia negatiivisia tunteita, joiden kanssa monet lukihäiriöiset joutuvat elämään. Mikä on Jennin tapa käsitellä asiaa? Lue Jennin blogi.

Jenni Janakka
Kuvassa kirjoittaja ja esiintyjä Jenni Janakka

Vaikean lukivaikeuden kanssa kamppailevan Sirkku Jauhiaisen kertomus on vaikeuksista voittoon-tarina. Tarinansa kautta hän haluaa voimauttaa muita dysleksiasta kärsiviä ja saada heidät näkemään itsensä samantasoisina ihmisinä ongelmastaan huolimatta, ja kehottaa kanssaihmisiä samaan. Lue Sirkun blogi.

Sirkku Jauhiainen

Mietityttävätkö oppimisvaikeudet? Kaipaatko tukea? Lue Minna Parkkilan blogista Kuntoutussäätiön uudesta Oppi-digihankkeesta. Hankkeessa tarjotaan verkkomuotoista yksilövalmennusta, webinaareja ja chat-palveluja. Toiminta on suunnattu nuorille ja aikuisille. Lue Minnan blogi.

Minna Parkkinen