Uusien kokemusasiantuntijoiden
koulutukset alkavat verkossa

touko- ja kesäkuussa

Lainaus koulutukseen 2020 osallistuneelta: ”Toi meidän koulutus niin siitä tuli kyllä paljon eväitä elämään. Just sitä rohkeutta olla enemmän niinku se oma itsensä. Ja että kun hienostihan se aina sanotaan, että jokainen saa olla sellainen kun on mutta kun ei se sitten käytännössä ole toiminut. Meidän ryhmässä se oikeasti toimi!”

Onko sinulla jokin oppimisvaikeus?
Jos, niin tule mukaan Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijakoulutukseen keväällä 2021.

Kokemusasiantuntijakoulutus on tarkoitettu sinulle, jolle lukeminen, kirjoittaminen, matematiikka, hahmottaminen tai digitaidot ovat haastavia ja tarvitset niihin tukea. Kokemusasiantuntijakoulutuksessa saat tietoa, vertaistukea ja keinoja, miten selviät oppimisvaikeuden kanssa arjessa, opiskelussa tai työelämässä. Koulutuksen jälkeen sinulla on halutessasi mahdollisuus toimia kokemusasiantuntijana Erilaisten oppijoiden liiton toiminnassa.

Osaamistavoitteet:
Kokemusasiantuntija voimaantuu itse selviämään arjessa, opinnoissa ja työelämässä. Kokemusasiantuntijalla on halutessaan valmiudet toimia oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntijana Erilaisten oppijoiden liiton toiminnassa.

Järjestämme kaksi koulutusta touko-heinäkuussa. Molemmat koulutukset toteutetaan etänä, Zoom-alustalla. Jos tarvitset apua Zoomissa toimimiseen, se järjestyy kyllä.

Koulutuksen kesto on kaikkiaan 50 tuntia. Haastattelemme hakijat varmistaaksemme, että mukaan tulijoilla on mahdollisuus sitoutua näin laajaan koulutukseen. Tapaamisia on useita viikoittain.

Kouluttajina toimivat Erilaisten oppijoiden liiton kokemustoiminnan kehittäjä, (melkein valmis) yhteisöpedagogi Saana Alanko sekä kansalaistoimnnan päällikkö, toimintaterapeutti Jenny Eräsaari. Koulutuksen myötä liityt osaksi Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijoiden yhteisöä, ja voit halutessasi osallistua kaikkeen toimintaamme koulutuksen jälkeen.

Kokemusasiantuntijakoulutukset 2021

Toukokuussa alkava iltakoulutus

Alkaa tiistaina 11.5. ja päättyy perjantaina 18.6.

Tapaamiset Zoomissa:

Tiistaisin klo 17.00 – 19.00. Kohtaaminen ja viikon teeman läpikäynti.

Torstaisin klo 17.00 -19.00. Työpajatyöskentelyä viikon teeman ympärillä.

Perjantaisin klo 17.00-17.45. Viikon vapaamuotoinen päätös.

Lisäksi paritehtäviä ja itsenäistä tehtävää tapaamisten välissä.

Kesäkuussa alkava päiväkoulutus

Alkaa tiistaina 1.6. ja päättyy perjantaina 9.7. 2021

Tapaamiset Zoomissa:

Tiistaisin klo 10.00 – 12.00. Kohtaaminen ja viikon teeman läpikäynti.

Torstaisin klo 10.00 -12.00. Työpajatyöskentelyä viikon teeman ympärillä.

Perjantaisin klo 10.00-10.45. Viikon vapaamuotoinen päätös.

Lisäksi paritehtäviä ja itsenäistä tehtävää tapaamisten välissä.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä ja kerromme lisää:

Jenny Eräsaari
Kansalaistoiminnan päällikkö
jenny.erasaari (at)eoliitto.fi
050 569 3103 (Myös WhatsApp)

Koulutus on Opintokeskus Siviksen tukema.