Ladataan Tapahtumat

3.12.2020, 12:00-16:00

Ilmainen

Erilaiset oppijat INARISSA joulukuussa – INFO-tilaisuudet oppimisvaikeuksista

Oppimisvaikeus, mikä se on? Lukeminen hidasta ja kirjoittaminen hankalaa? Tule mukaan kuuntelemaan ja harjoittelemaan erilaisia oppimisen tapoja koulussa tai työelämässä! Ota oma tietokone ja/tai tabletti mukaan harjoittelua varten!

Erilaisten oppijoiden liitto järjestää Inarissa kolme INFO-tilaisuutta OPPIMISVAIKEUKSISTA.

TI 1.12.2020 klo 12-16

KE 2.12.2020 klo 12-16

TO 3.12.2020 klo 12-16

Info-tilaisuudet ovat avoimia kaikille erilaisille oppijoille, heidän läheisilleen ja ammattilaisille, jotka kohtaavat ja ohjaavat erilaisia oppijoita. Tilaisuudet ovat maksuttomia. Ne toteutetaan suomen kielellä.

PAIKKA: Saamelaiskulttuurikeskus Sajos, Menesjärventie 2A, 99870 Inari. Monitoimisali Dollagáddi. Mikäli koronatilanne estää lähikoulutukset, toteutetaan ne verkkokoulutuksina.

Koulutustilaan mahtuu pöydän äärelle istumaan 70 osallistujaa. Jos haluat varmistaa itsellesi pöytäpaikan, niin ilmoittaudu ennalta tämän linkin kautta: https://link.webropolsurveys.com/S/1B48910AAD325D3D . Näihin voi tulla myös ilmoittautumatta, mutta silloin emme voi taata pöytäpaikkaa.

Lisätietoja: Kehittämispäällikkö Susanna Maijanen, susanna.maijanen(at)eoliitto.fi, puh. 050 4403312.

Oppimisvaikeudet ovat yleisiä

Noin 10–20 % väestöstä on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia. Näitä ovat muun muassa vaikeudet lukemisessa ja kirjoittamisessa, matematiikassa, vieraiden kielten oppimisessa, muistiin painamisessa ja keskittymisessä. Oppimisvaikeudet ovat melko pysyviä synnynnäisiä ominaisuuksia, mutta itselle soveltuvat oppimistekniikat ja apuvälineet auttavat selviytymään opinnoissa, työssä ja arjessa.

Erilaisten oppijoiden liitto on valtakunnallinen järjestö, joka tarjoaa tietoa, tukea ja neuvontaa oppimisvaikeuksista sekä erilaisille oppijoille että ammattilaisille. Lisäksi järjestämme koulutuksia ja tapahtumia sekä teemme vaikuttamistyötä, jotta oppimisvaikeudet otettaisiin paremmin huomioon kaikissa elämänvaiheissa arjessa, koulussa, opinnoissa sekä työelämässä.

Tiedot

Päivämäärä: