Kokemustarinoita

Kokemustarinat kertovat ihmisistä, joilla on jokin oppimisvaikeus tai heidän läheisellään on.

Lue kokemustarinoitamme täältä:
Matematiikan vaikeus mukana läpi elämän – Tii Tanner keksi avuksi säveltavut – Erilaisten oppijoiden liitto ry (eoliitto.fi)

Pelaaminen pelasti Katja Huttusen syrjäytymiseltä ja poiki unelmatyön – Erilaisten oppijoiden liitto ry (eoliitto.fi)

Tuen puute keskeytti opinnot – uusi polku löytyi samalta alalta – Erilaisten oppijoiden liitto ry (eoliitto.fi)

Kokemusasiantuntijat mediassa

Lukihäiriö aikuisena: En ollutkaan tyhmä, laiska ja saamaton | Meillä kotona (meillakotona.fi)

”Mie olen todistetusti typerä”, ajatteli Jutta Hartikka – kunnes hän kehitti omanlaisensa oppimistavan – Oppiminen – yle.fi

Spotify

Sptifysta löydät myös oppimisvaikeutta käsitteleviä kokemustarinoita.

Alumni Talks avaa ikkunan turkulaisten korkeakoulujen alumnien työuraan ja elämään. Sarjassa vierailee alumneja Turun kuudesta korkeakoulusta. Keskusteluisäntä toimii uraohjaaja Oscar Nyman.

Metallialalta yhteisöpedagogiksi. Alumni Talksin kuudennessa jaksossa vierailee Humanistisen ammattikorkeakoulun alumni Saana Alanko, joka on toiminut kokemustoiminnan kehittäjänä Erilaisten oppijoiden liitossa. Mitä eväitä Saana sai työhönsä korkeakouluopinnoista? Mikä sai Saanan vaihtamaan alaa aikuisiällä? Millaisia taitoja yhteisöpedagogi tarvitsee?

Videoita

Kokemustarinoita eri teemoista.

Linkki: VIDEOT / Työ sujuvaksi

Videoita on seitsemän (7) ja ne käsittelevät seuraavia aiheita:

• LUKEMISEN JA KIRJOITTAMISEN VAIKEUS
  • MUISTAMISEN VAIKEUS
  • HAASTEENA TIETOTEKNIIKKA
  • TYÖNANTAJA JA TYÖNTEKIJÄ YHTEISTYÖSSÄ
  • VAIKEUTENA NUMEROT JA AIKATAULUT
  • YLIAKTIIVISET AIVOT (ADHD)
  • YLIHERKÄT AISTIT

Linkki: VIDEOT / Olispa vanhemmat tienneet

Kaksi (2) kokemusvideota, jossa aikuiset kokemusasiantuntijat pohtivat kouluikäänsä, ja saamaansa tukea.