OPPIMISEN APUVÄLINEKESKUS

Välineitä, menetelmiä ja keinoja – oppimiseen, työhön ja arkeen

Oppimisen apuvälinekeskus on perustettu siksi, että tieto erilaisista lukemista, kirjoittamista, keskittymistä ja oppimista tukevista apuvälineistä ja menetelmistä leviäisi ja lisääntyisi. Tavoitteenamme on vaikuttaa siihen, että kaikki itsensä erilaiseksi oppijaksi kokevat, löytävät itselleen sopivia oppimis- ja työvälineitä, menetelmiä ja tapoja oman oppimisen tueksi.

Oppimisen apuvälineillä me tarkoitamme erilaisia oppimisen tueksi saatavia perinteisiä sekä digitaalia oppimisvälineitä ja erilaisia oppimisen strategioita ja keinoja. Oppimisen apuvälineistä hyötyy eniten silloin, kun on valmis kehittämään omaa oppimistaan ja erilaisille tavoille oppia on tarve tai halu.

Toimintamme

Järjestämme maksuttomia koulutuksia, webinaareja ja infotilaisuuksia sekä erilaisille oppijoille että ammattilaisille. Annamme myös ohjausta ja neuvontaa oppimisen apuvälineiden ja menetelmien käyttämisessä ja soveltamisessa. Lisäksi olemme mukana monenlaisissa verkostoissa vaikuttamassa oppimisen apuvälineiden saavutettavuuteen ja kehittämiseen. Meiltä voit kysyä tilauskoulutuksia, asiantuntijapuheenvuoroja sekä konsultointeja. Katso yhteystietomme tästä.

Toimintaamme rahoittaa Veikkaus.