Oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntija on ihminen, jonka asiantuntijuus kumpuaa omasta oppimisvaikeudesta. Koulutuksessa kokemusasiantuntija saa tietoa oppimisvaikeuksista, ja eväitä siihen, miten viedä tietoa oppimisvaikeuksista eteenpäin omissa ympäristöissä ja/tai millä tavoilla tukea muita, joilla on oppimisvaikeus.

Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijat muun muassa toimivat kehittäjinä työryhmissä ja pitävät puheenvuoroja kouluissa, tapahtumissa ja webinaareissa.

Järjestämme säännöllisesti kokemusasiantuntijakoulutuksia, joihin voi osallistua ihminen, jolla on jokin oppimisvaikeus kuten

• lukivaikeus
  • matematiikan vaikeus
  • hahmottamisen haasteita
  • tarkkaavuuden häiriö (esimerkiksi ADD tai ADHD

Maria Tuomialho on uusi kokemustoiminnan kehittäjämme

Lue Marian haastattelu täältä.

Kokemusasiantuntijakoulutus keväällä 2024

Parhaillaan on menossa kokemusasiantuntijakoulutuksemme, joka toteutuu 8.3.–6.4.2024. Sen vetävät Saana Alanko ja Jenny Eräsaari, ja koulutus sisältää kuusi etätapaamista. Jokaisella tapaamiskerralla on oma kiinnostava teemansa:

1. Minä – kokijasta oman kokemukseni asiantuntijaksi eli kokemusasiantuntijaksi
2. Polkuni
3. Oppimisvaikeudet
4. Kokemustarinoiden tilkkutäkki
5. Ensimmäinen asiantuntijalausuntoni
6. Kokemusasiantuntijuuden koko kirjo

Saat lisätietoa kokemustoiminnastamme kokemustoiminnan kehittäjä Maria Tuomialholta, maria.tuomialho@eoliitto.fi