Oppimisvaikeuksien kokemusasiantuntija on ihminen, jonka asiantuntijuus kumpuaa omasta oppimisvaikeudesta. Koulutuksessa kokemusasiantuntija saa tietoa oppimisvaikeuksista ja eväitä siihen, miten viedä tietoa oppimisvaikeuksista eteenpäin omissa ympäristöissä ja/tai millä tavoilla tukea muita, joilla on oppimisvaikeus.

Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijat muun muassa toimivat kehittäjinä työryhmissä ja pitävät puheenvuoroja kouluissa, tapahtumissa ja webinaareissa.

Järjestämme säännöllisesti kokemusasiantuntijakoulutuksia, joihin voi osallistua henkilö, jolla on jokin oppimisvaikeus, kuten

• lukivaikeus
  • matematiikan vaikeus
  • hahmottamisen haasteita
  • tarkkaavuuden häiriö (esimerkiksi ADD tai ADHD)

Maria Tuomialho on uusi kokemustoiminnan kehittäjämme

Lue Marian haastattelu täältä.

Koulutuksia tulossa

Järjestämme jälleen syksyllä 2024 kokemusasiantuntijakoulutuksen, ja luvassa on myös kahden päivän jatkokoulutus. Kerromme lisätietoja myöhemmin keväällä.

Kevään 2024 kokemusasiantuntijakoulutus päättyi

Kevään kokemusasiantuntijakoulutuksemme toteutettiin 8.3.–6.4.2024. Sen vetivät Saana Alanko ja Jenny Eräsaari, ja koulutus sisälsi kuusi etätapaamista. Jokaisella tapaamiskerralla oli oma kiinnostava teemansa:

1. Minä – kokijasta oman kokemukseni asiantuntijaksi eli kokemusasiantuntijaksi
2. Polkuni
3. Oppimisvaikeudet
4. Kokemustarinoiden tilkkutäkki
5. Ensimmäinen asiantuntijalausuntoni
6. Kokemusasiantuntijuuden koko kirjo

Saat lisätietoa kokemustoiminnastamme kokemustoiminnan kehittäjä Maria Tuomialholta, maria.tuomialho@eoliitto.fi