Erilaisten oppijoiden liiton verkkokauppa laajenee – MyDyslexia liiton omistukseen

Oppimisen ja keskittymisen apuvälineitä myyvä suomalainen verkkokauppa MyDyslexia siirtyi syyskuun alussa Erilaisten oppijoiden liiton omistukseen. Kauppa vahvistaa liiton verkkokauppatoimintaa, johon liittyy myös muita kehittämissuunnitelmia.

MyDyslexia syntyi kolme vuotta sitten täysin epäkaupallisista syistä. Nurmijärveläinen Sirkku Jauhiainen halusi kasvattaa tietoisuutta lukivaikeudesta ja tarjota vertaistukea oppimisvaikeuksissa perustamansa verkkosivuston kautta. Jauhiainen on tuottanut sivustolle jatkuvasti blogia ja muuta sisältöä.

”Itselläni on ollut lapsesta saakka lukivaikeus, jota häpesin ja piilottelin pitkään. MyDyslexia-sivuston kautta aloin keskustella asiasta opettajien ja vanhempien kanssa, verkostoni laajeni ja häpeäkin haihtui. Pian kuitenkin osoittautui, että voisin hyödyntää verkostoani myös oppimisen apuvälineiden myynnissä. Kysyntä oli kovaa ja tieto apuvälineistä vähäistä”, Jauhiainen kertoo.

Kymmeniä tuotteita oppimisen ja keskittymisen tueksi

Verkkokaupassa on laaja valikoima tuotteita keskittymisen, lukemisen, kirjoittamisen ja matematiikan harjoittelun tueksi. Jauhiaisen asiakkaina on ollut niin yksityishenkilöitä kuin kouluja ja oppilaitoksiakin.

”Hittituotteita ovat olleet eriväriset lukuliuskat ja kynätuet sekä keskittymisessä auttavat Tangle ja Timer Twist.”

It-alan myynti- ja markkinointitehtävissä työskentelevä Jauhiainen on aina pyörittänyt kauppaa yksin vapaa-ajallaan. Kahden teini-ikäisen lapsen äidin vapaa-aika ei kuitenkaan enää riitä kaikkien kaupan vaatimien tehtävien hoitamiseen.

MyDyslexia-sivuston perustaja Sirkku Jauhiainen

Verkkoon tarjolle myös koulutuksia ja asiantuntijapuheenvuoroja

Erilaisten oppijoiden liitto on Jauhiaisen mukaan paras mahdollinen jatkaja hänen työlleen.

”Olemme aina ajaneet samaa asiaa eli edistäneet erilaisten oppijoiden toimintamahdollisuuksia ja jakaneet tietoa ja tukea. Tässä on valtavasti potentiaalia, koska oppimisen apuvälineitä tunnetaan vielä huonosti”, Jauhiainen sanoo.

Erilaisten oppijoiden liiton toiminnanjohtaja Sarianna Reinikainen on tyytyväinen, että liiton verkkokauppatoiminta laajenee nykyisestä.

”Haluamme kehittää MyDyslexiaa lähivuosina siihen suuntaan, että sen kautta voi ostaa oppimisen apuvälineiden lisäksi myös koulutuksia ja asiantuntijapuheenvuoroja”, Reinikainen sanoo.

Verkkokaupan osoite säilyy nykyisellään, eikä kaupanteossa ole taukoja omistajanvaihdoksen vuoksi.

Käy tutustumassa verkkokauppaan täällä