Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Avain oppimiseen opintoryhmä opiskelijoille

22.4., 14:00-16:00

Vapaa pääsy

Koulutuksessa harjoitellaan yhdessä opiskelun rytmittämisen tekniikoita, opintotehtävien priorisointia ja omien vahvuuksien hyödyntämistä opiskelussa. Koulutuksen aikana kokoat itsellesi omaa opiskelua parantavia käytänteitä ja rakenteita, jotka auttavat jaksottamaan omaa jaksamista ja keskittymään opintojen tavoitteisiin haluamallasi tavalla.

Avain oppimiseen opintoryhmä opiskelijoille toteutetaan Pomodoro-tekniikalla fasilitoiden. Jokainen osallistuja työskentelee Pomodoro jaksojen aikana itsenäisesti omien, oikeiden opintotehtäviensä parissa.

Koulutuksen sosiaalinen verkkoympäristö antaa mahdollisuuden keskustelulle oppimista helpottavien ja tehostavien keinojen käyttökokemuksista. Samalla tuetaan osallistujien keskittymistä ja itsenäistä orientaatiota oppimiseen.

Harjoittelun lomassa on mahdollisuus verkostoitua. Lisäksi osallistujat saavat lisätietoa aikuisten oppimisvaikeuksista ja niiden vaikutuksista sekä Erilaisten oppijoiden liiton toiminnasta oppimisvaikeuksia kokevien aikuisten tukemiseksi.

Avain oppimiseen opintoryhmä opiskelijoille koulutuksessa hyödynnetään Oppimisen olohuone -mallin elementtejä, mitkä mahdollistavat yksilöllisen tuen ryhmässä. Oppimisen olohuone on kehitetty 2016–2021 Erilaisten oppijoiden liiton hallinnoimissa ESR-hankkeissa.

Koulutus on maksuton.

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Ilmoittautuminen täällä.

Avain oppimiseen opintoryhmä järjestetään kolmen kerran intervalleissa.

Seuraava intervallijakso alkaa talvilomien jälkeen 8.4.; 22.4. ja 6.5.

Syksyllä on luvassa vielä kaksi kertaa kolmen kerran rupeamat.

Ohjelma 22.4.2024 klo 14–16

Avain oppimiseen opintoryhmä opiskelijoille koulutuksen avaus

Kanban opiskelun organisoinnin apuna

Retriittityöskentely Pomodoro tekniikalla ja tekniikan soveltuvuus osallistujien oppimiseen