Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Erilaiset oppijat Ruokolahden toritapahtumassa

18.6.2020, 14:00-17:00

Erilaiset oppijat Ruokolahden toritapahtumassa

Lukivaikeus, mikä se on? Lukeminen hidasta ja kirjoittaminen hankalaa? Keskittyminen herpaantuu, eikä mitään jää mieleen?

Tule käymään pöytäpaikallamme Ruokolahden toritapahtuman yhteydessä ja keskustelemaan sinun kokemuksistasi, kun itselläsi tai läheiselläsi on lukivaikeus! Kerron, miten voit käyttää digivälineitä koulussa, työelämässä tai arjessa niin, että lukeminen ja kirjoittaminen on sujuvampaa! Voit ottaa oman laitteen halutessasi mukaan harjoittelua varten!

Paikka: Ruokolahden tori, Eukkoaukio, Toritie, 56100 Ruokolahti

Lisätietoja: Kehittämispäällikkö Susanna Maijanen, susanna.maijanen(at)eoliitto.fi, puh. 050 4403312. www.eoliitto.fi.

Oppimisvaikeudet ovat yleisiä

Noin 10–20 % väestöstä on jonkinlaisia oppimisvaikeuksia. Näitä ovat muun muassa vaikeudet lukemisessa ja kirjoittamisessa, matematiikassa, vieraiden kielten oppimisessa, muistiin painamisessa ja keskittymisessä. Oppimisvaikeudet ovat melko pysyviä synnynnäisiä ominaisuuksia, mutta itselle soveltuvat oppimistekniikat ja apuvälineet auttavat selviytymään opinnoissa, työssä ja arjessa.

Erilaisten oppijoiden liitto on valtakunnallinen järjestö, joka tarjoaa tietoa, tukea ja neuvontaa oppimisvaikeuksista sekä erilaisille oppijoille että ammattilaisille. Lisäksi järjestämme koulutuksia ja tapahtumia sekä teemme vaikuttamistyötä, jotta oppimisvaikeudet otettaisiin paremmin huomioon kaikissa elämänvaiheissa arjessa, koulussa, opinnoissa sekä työelämässä.

Tiedot

Päivämäärä: