• Tämä tapahtuma on mennyt.

Facebook VertaisLive – juontajana Jenni Janakka

21.5.2020, 17:00-17:30

Vertaislive on kirjoittaja ja puhetaiteilija Jenni Janakan juontama Erilaisten oppijoiden liiton Facebook-live.
Lapsena Jennillä havaittiin lukivaikeus ja vuosien mittaan hänelle on kertynyt kokemuksia niin hyvästä tuesta kuin huonostakin. Lukivaikeudesta huolimatta Jenni tekee uraa tekstin ja tiedon äärellä, popularisoiden tiedettä ja viihdyttäen ihmisiä. Lämmöllä, häpeää hälventäen ja ymmärrystä lisäten Jenni puhuu Vertaislivessä erilaisista oppijoista.
Faceookin Vertaislive on julkinen lähetys Erilaisten oppijoiden liiton Facebook-sivulla.

Lähetysten teemat:

21.5. klo 17-17.30
HÄPEÄ. Haastateltavana Emilia Kujala
Emilia Kujala on Sosiaalipsykologi ja kirjoittanut kirjan Häpeästä. Jenni pohtii Emilian miksi oppimisvaikeuksiin liittyy kokemus häpeästä ja miten päästä eroon turhasta häpeästä.

28.5. klo 17-17.30
ADD
Millaista on elää add:n kanssa? Miten vaikuttaa työelämään? Vieraan toimittaja ja juontaja Päivikki Koskinen

4.6. klo 17-17.30
SENSORISEN INTEGRAATION HÄIRIÖ
Aistisäätelynhäiriöitä on arvioitu esiintyvän noin 5-10 %:lla väestöstä. Vieraan yläasteikäinen kenen kanssa keskustellaan sensorisen integraation häiriöstä ja korona-ajan etäopetuksesta.

11.6. klo 17-17.30
LUKIVAIKEUS JA TULEVAISUUDEN TYÖELÄMÄ
Työelämään vaikuttaa enenevissä määrin robotisaatio ja tekoäly, mikä herättää kiinnostuksen pohtia tulevaisuuden työelämää. Jenni väittää, että lukivaikeuksisilla on etulyöntiasema tulevaisuuden työelämässä.

18.6. klo 17-17.30
IHMISTEN TARINAT
Livessä kuullaan erilaisten oppijoiden sekä heidän vanhempiensa ja ystävien kokemuksia. Luvassa vertaiskokemuksia!

Päivämäärä:
21.5.2020