Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Facebook VertaisLive – juontajana Jenni Janakka

10.9.2020, 17:00-18:00

Facebook VertaisLive – juontajana Jenni Janakka

Vertaislive on kirjoittaja ja puhetaiteilija Jenni Janakan juontama Erilaisten oppijoiden liiton Facebook-live.

Lapsena Jennillä havaittiin lukivaikeus ja vuosien mittaan hänelle on kertynyt kokemuksia niin hyvästä tuesta kuin huonostakin. Lukivaikeudesta huolimatta Jenni tekee uraa tekstin ja tiedon äärellä, popularisoiden tiedettä ja viihdyttäen ihmisiä. Lämmöllä, häpeää hälventäen ja ymmärrystä lisäten Jenni puhuu Vertaislivessä erilaisista oppijoista.

Faceookin Vertaislive on julkinen lähetys Erilaisten oppijoiden liiton Facebook-sivulla.
SYKSYN FB-VERTAISLIVET kerran kuukaudessa:

Erilaiset työntekijät
TO 13.8.
klo 17-18
Miten huomioida oppimisvaikeudet työelämässä? Millaisia käytäntöjä ja välineitä työyhteisöt voisivat ottaa toimintaansa huolehtiakseen työn sujuvuudesta. Monet oppimisvaikeuksisia auttavat tekijät, auttavat ihan kaikkia suoriutumaan töistä tehokkaammin.

Oppilaan oikeus opetukseen, vieraana: Elina Tuomi
TO 10.9.
klo 17-18

Peruskoululaissa on säädetty, että ”Peruskoulun kasvatus ja opetus on järjestettävä oppilaiden ikäkauden ja edellytysten mukaisesti.” Mitä tämä tarkoittaa oppimisvaikeuksisille ja miten lain toteutumista voidaan edesauttaa? Elina Tuomi on kirjoittanut yhdessä Minja Koskelan kanssa kirjan Toisin tehty, keskusteluja koulusta

Dysleksiapäivä – mitä kaikkien olisi hyvä tietää lukivaikeudesta
TO 8.10.
klo 17-18
Kansainvälisen dysleksiapäivän kunniaksi tunti puhetta siitä, mitä ihan meidän jokaisen olisi hyvä ymmärtää lukivaikeudesta.

Oppimisen apuvälineet
TO 12.11.
klo 17-18

Mitä erilaisia oppimisen apuvälineitä on? Miten niitä käytetään? Jaksossa käydään läpi mm. Erilaisten oppijoiden liiton asiantuntijoiden kanssa, mitä digitaalisia ja perinteisiä oppimisen apuvälineitä on mahdollista käyttää.  Entä mitä ihmiset kysyvät Erilaisten oppijoiden liiton Neuvontapuhelimesta?

Lukivaikeuksinen opettaja
TO 10.12.
klo 17-18

Miten koulumaailma näyttäytyy lukivaikeuksisen opettajan silmin? Mitä oivalluksia ja ideoita koulupäiviin?

Tiedot

Päivämäärä: