Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

PERUTTU: Helsinki – OODI: Oppimisen apuvälinekeskus – DIGATAAN TAAS!

23.3.2020, 12:00-16:00

Vapaa pääsy

Koronaviruksen vuoksi DIGATAAN TAAS! on päätetty siirtää myöhempään ajankohtaan, josta ilmoitetaan myöhemmin.

Erilaisten oppijoiden liitto/ Oppimisen apuvälinekeskus: DIGATAAN TAAS!

Kenelle?
Järjestöjen, oppilaitosten ja koulutusorganisaatioiden erilaisia oppijoita ohjaavalle henkilöstölle.

Tilaisuus on maksuton ja avoin myös kaikille kiinnostuneille.

Halutessasi voit ilmoittautua linkin kautta, jolloin saat automaattisesti koulutusmateriaalin sähköpostiisi:

Mitä?

Tilaisuudessa puhuvat tulevaisuudentutkija Ilkka Halava ja neuropsykologian erikoispsykologi Johanna Nukari.

Lisäksi tietoiskuja ja toiminnallista harjoittelua, joiden teemana ovat oppimisen digivälineet ja sovellukset sekä erilaisen oppijuuden tulevaisuus. Oma kannettava tietokone ja laturi mukaan!
Erilaisten oppijoiden liiton Oppimisen apuvälinekeskuksesta kehittämispäällikkö Susanna Maijanen sekä erityisasiantuntijat Riikka Marttinen ja Jenny Eräsaari opastavat oppimisen apuvälineiden käytössä.

Koulutuksen jälkeen osallistujat ovat  päivittäneet tietonsa tämänhetkisistä oppimisen tuen keinoista ja välineistä. Osallistujat saavat tiiviin paketin siitä, millaisia tulevaisuuden taitoja tarvitaan, kun palvelut digitalisoituvat.

OHJELMA:

12.00-12.15
Tervetuloa!

12.15-13.15
Tulevaisuudentutkija Ilkka Halava

13.15-13.45
Tauko

13.45-14.15
Neuropsykologian erikoispsykologi Johanna Nukari, Kuntoutussäätiö: Selvitys oppimisvaikeuksien kompensointikeinoista – oppimisen apuvälineet sekä työssä ja opinnoissa saatu tuki

14.15-16.00
Oppimisen apuvälisiin tutustumista, mm. Elias-robotti, 3DBear, Early learning, Lekolar.

Halukkailla on mahdollisuus tutustua Oodiin opastetulla kierroksella tilaisuuden jälkeen klo 16.00-16.30 (teille ilmainen, mutta muuten maksullinen). Lisätietoa Oodista

Yhteyshenkilö: kehittämispäällikkö Susanna Maijanen,
sähköposti: susanna.maijanen(at)eoliitto.fi
puhelin: 050 4403312.

Järjestäjä: Erilaisten oppijoiden liitto ry / Oppimisen apuvälinekeskus

PAIKKA: Helsingin keskustakirjasto Oodissa, Maijansalissa 1.:ssa kerroksessa. Käyntiosoite: Töölönlahdenkatu 4, 00100 Helsinki. Oodiin on kolmen minuutin kävelymatka Helsingin päärautatieasemalta ja alle kymmenen minuutin kävely Kampin linja-autoterminaalista. Maijansali ja Oodi ovat esteettömiä.

LUENNOITSIJAT:

Ilkka Halava

Ilkka Halava (KTM, CBC) on tulevaisuustutkija, yritysvalmentaja ja Prime Frontier Oy:n sekä Future Works Oy:n toimitusjohtaja. Hän on yksi Suomen suosituimmista puhujista ja monen organisaation luottosparraaja. Sydämellinen radikaali, sovittelija, myötäajattelija. Mahdollisten tulevaisuuksien tarkkanäköinen kartoittaja ja vaikeidenkin ongelmien kärsivällinen ratkoja. Oppimisaddikti ja paremman huomisen rakentaja. Koska huomisen haasteista et selviä eilisen resepteillä.

Johanna Nukari

Neuropsykologian erikoispsykologi, PsL Johanna Nukari on toiminut 15 vuotta neuropsykologian alalla, joista viimeiset yli 10 vuotta erityisesti nuorten ja aikuisten oppimisvaikeuksien parissa, muun muassa neuropsykologisen tutkimuksen, neuropsykologisen kuntoutuksen, ryhmämuotoisen kuntoutuksen, tutkimus- ja kehittämishankkeiden sekä kouluttamisen muodossa. Hän on kehittänyt oppimisvaikeuksien psykologista arviointia ja oppimisvaikeuksien yksilö- ja ryhmämuotoista kuntoutusta sekä tuottanut oppimisvaikeuksien tukemiseen liittyvää materiaalia. Kouluttajakokemusta on kymmenen vuoden ajalta.

Tiedot

Päivämäärä: