Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Vanhempaininfo: Lapsen oikeus tukeen koulussa

1.2., 17:30-19:00

Vapaa pääsy

Vanhempaininfo-webinaarissa etsimme avaimia kodin ja koulun väliseen rakentavaan yhteistyöhön.

Erilaisten oppijoiden liiton nettineuvojalta ja erityisopettajalta kysytään usein kysymyksiä, jotka liittyvät lapsen oikeuteen saada tukea perusopetuksessa. Oppilaan kolmiportainen tuki ja sen tulkinta ja toteutuminen käytännössä ovat vanhempien huolenaiheena. Miten he voivat varmistua, että lapsi on saanut hänelle kuuluvaa oikeanlaista ja oikeaan aikaan annettua tukea?

Vanhempaininfossa juristi, Itä-Suomen yliopiston väitöstutkija Kreeta Pölönen avaa lapsen oikeutta tukeen perusopetuksessa lain näkökulmasta käytännön esimerkeillä. Hän vastaa vanhempien liiton neuvontapalveluissa usein esittämiin kysymyksiin. Mihin tukeen lapsella on oikeus? Miten vanhempi voi varmistaa, että lapsen saama tuki on sopivaa hänelle?

Erityisopettaja, Erilaisten oppijoiden liiton oppimisvalmentaja Tanja Airaksinen käsittelee omassa puheenvuorossaan lapsen pedagogisia asiakirjoja liiton neuvontapalveluissa usein kysyttyjen kysymysten pohjalta.

Kokemuspuhuja, peruskoululaisen äiti Mervi Pyykkönen puhuu kodin ja koulun välisen rakentavan dialogin merkityksestä perusopetuksessa. Avoin keskustelu huoltajien ja koulun henkilöstön välillä helpottaa lapsen tuen tarpeen varhaista havaitsemista ja sopivaa ajoitusta lapsen oppimisen avuksi.

Osallistujilla on mahdollisuus lähettää puhujille ennakkoon kysymyksiä osoitteeseen info@eoliitto.fi tai osallistua keskusteluun puheenvuorojen päätteeksi.

Webinaari on maksuton.

Webinaari järjestetään Erilaisten oppijoiden liiton ja Opintokeskus Siviksen yhteistyönä.

Ilmoittaudun täältä.

Tiedot