Hyvinvointia oppimisen apuvälineillä-viikko pohjoisessa! 15.-19.11.2021suomen kartta, jossa merkit torniossa ja rovaniemessä

Oppimisen apuvälinekeskus jalkautuu marraskuussa Tornioon ja Rovaniemelle. Järjestämme molemmilla paikkakunnilla Hyvinvointia oppimisen apuvälineillä -tapahtuman ja avoimen lukiklinikan. Viikon ohjelma alkaa kaikille yhteisellä WEBINAARILLA, jossa aiheena on erilaisten oppijoiden tukeminen pohjoisessa.

Hyvinvointia oppimisen apuvälineillä -TAPAHTUMISSA käsitellään hyvinvointia osana oppimista ja oppimisen apuvälineiden mahdollisuuksia tukea hyvinvointia.

Avoimissa LUKIKLINIKOISSA osallistujien on mahdollista kokeilla erilaisia keskittymisen, lukemisen ja kirjoittamisen apuvälineitä käytännössä. Lisäksi on mahdollisuus saada ”Walk in” -tyyppisesti ohjausta omaan oppimiseen.

AIKATAULU

Maanantaina yhteinen webinaari VERKOSSA

• Erilaisten oppijoiden tukeminen pohjoisessa -webinaari klo 15-17
  • Erilaisten oppijoiden liiton yleisinfo, keskustelua erilaisen oppijan tukemisesta ja pohjoisen Suomen toimijoiden puheenvuoroja
  • Ilmoittaumislomake webinaariin

Tiistaina ja keskiviikkona TORNIOSSA

Torstaina ja perjantaina ROVANIEMELLÄ

Kysely oppimisen digityövälineistä ja muista oppimisen apuvälineistä

Teemme kyselytutkimusta oppimisen digityövälineistä ja muista oppimisen apuvälineistä. Näitä voivat olla esimerkiksi tietokone, älypuhelin, oppimista tukevat ohjelmat tai keskittymistä helpottavat stressilelut ja vastamelukuulokkeet.

Kyselystä saat tietoa erilaisista oppimista tukevista digityövälineistä ja muista apuvälineistä. Vastaamalla autat tuottamaan tietoa oppimisen apuvälineiden käytöstä ja käytön mahdollisista esteistä, jotta mahdollisimman moni voisi hyötyä niistä.

Kyselyyn vastaaminen tapahtuu nimettömästi ja vie arvioilta 5-10 minuuttia. Vastaa kyselyyn tästä linkistä: https://link.webropolsurveys.com/S/75099979D4D42A95

Kyselyn tulokset julkaistaan Kuntoutussäätiön Oppimisen tuen keskuksen, Erilaisten oppijoiden liiton ja Nyyti ry:n sivuilla. Lisäksi tuloksista kirjoitetaan vertaisarvioitu artikkeli. Tulosten levittämisen kautta pyritään lisäämään tietoisuutta oppimisen digityövälineistä ja muista apuvälineistä, jotta mahdollisimman moni niistä hyötyvä löytäisi ne käyttöönsä.

Lisätietoa tutkimuksesta: Johanna Nukari, neuropsykologian erikoispsykologi, PsL, Kuntoutussäätiön Oppimisen tuen keskus, johanna.nukari@kuntoutussaatio.fi, 044-7813109

Yhteistyöterveisin

Oppimisen apuvälinekeskusKuntoutussäätiön Oppimisen tuen keskus, ja Nyyti ry

SYKSYN 2021 koulutukset ja tapahtumat

Oppimisen apuvälinekeskuksen asiantuntijat pitävät säännöllisesti kaikille avoimia ja maksuttomia verkkokoulutuksia oppimisen apuvälineistä ja tuesta. Syksyn 2021 koulutukset ja tilaisuudet päivitetään tälle sivulle piakoin.

Syksyllä käynnistyy koulutussarja ”Opettajana digiviidakossa”, jonka järjestävän Oppimisen apuvälinekeskuksen erityisasiantuntijat Sari ja Riikka.

Oppimisen apuvälinekeskuksen, Erilaisten oppijoiden liiton ja jäsenyhdistysten kaikki koulutukset ja tapahtumat löydät KALENTERISTA.