Ladataan Tapahtumat

Kaikki tapahtumat

• Tämä tapahtuma on mennyt.

Virtuaalitodellisuuden mahdollisuudet erilaisen oppijan tukena -verkkoluento

19.5.2021, 17:00-18:00

Vapaa pääsy

Verkkoluennolla kerrotaan mitä virtuaalitodellisuus on ja miten virtuaalitodellisuudessa voi opiskella. Luennolla pohditaan myös mitä hyötyä ja haasteita virtuaalitodellisuudesta voisi olla erilaiselle oppijalle. Lisäksi luennolla esitellään millaisia virtuaalisia opiskeluympäristöjä on jo rakennettu AltspaceVR -ympäristöön, jotka ovat opiskelijoiden käytössä.

Luennoitsija Katja Huttunen on opiskellut lähihoitajaksi Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopistossa. Katjalla on lukivaikeus, mutta se ei ole estänyt häntä hyödyntämästä omia vahvuuksiaan ja saavuttamasta omia haaveitaan. Opiskellessaan hän on hyödyntänyt pelillisyyttä ja virtuaalitodellisuutta harjoitteluissa. Hän on myös tehnyt ja suunnitellut sisältöjä erilaisiin virtuaalisiin oppimisympäristöihin. Nykyään Katja työskentelee  suunnittelijana ja teknologisen koulutuksen koordinaattorina Pohjoisen Keski-Suomen ammattiopistossa.

Tule kuuntelemaan mitä kerrottavaa Katjalla on lukivaikeudesta, haaveiden tavoittelusta, opiskelusta ja virtuaalisista oppimisympäristöistä erilaisen oppijan tukena.

Verkkoluento on tarkoitettu erilaisille oppijoille ja heidän kanssaan työskenteleville ammattilaisilla ja kaikille, jotka ovat kiinnostuneita virtuaalisista oppimisympäristöistä ja niiden hyödyntämisestä erilaisen oppijan tukena.

Ilmoittaudu tapahtumaan

Ohjelma:

17.00 Alkutervehdys

17.05 Katjan esittely

17.10 Mitä on virtuaalitodellisuus?

17.20 Millaisia ovat virtuaaliset oppimisympäristöt?

17.30 Virtuaalitodellisuus erilaisen oppijan tukena

17.40 Tutustutaan AltspaceVR-ympäristöön