Toimintaa kokemusasiantuntijoille

Ryhmät ja koulutukset

Etäryhmiin saa linkin joko ilmoittautumalla Sivisverkon kautta tai ilmoittautumalla Jennylle tai Saanalle.

Kaikki ryhmät ja koulutukset toteutetaan yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa, ja ne ovat Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntijoille maksuttomia.

Syyskuu

ti 27.9. klo 18.00-19.30: Mitä hahmotusvaikeudet ovat ja miten ne näkyvät arjessa? Lisätietoa täältä.

Lokakuu

Allvar-seminaari 6.10. Lisätietoa täältä.

CANVA-ryhmä jatkaa lokakuussa! Koulutuksessa opetellaan käyttämään selaimessa toimivaa Canva-ohjelmaa, jossa voi mm. muokata kuvia, tehdä dia-esityksiä ja luoda muuta sisältöä. Koulutus sopii sekä aiemmassa Canva-koulutuksessa olleille että muille – osallistuminen ei vaadi aikasempaa kokemusta Canvan käytöstä. Jos haluat olla mukana, laita Jennylle viestiä.

Ti 18.10. klo 14-14.45 LinkedIn-kahvit, linkin saa Jennyltä

Ma 31.10. klo 18-20 Kaikkien kohtaaminen

Marraskuu

La-su 5.-6.11. Palaudu ja vahvistu – kehoviikonloppu. Lisätiedot ja ilmoittautumiset tästä linkistä. Viimeinen ilmoittautumispäivä 2.11.

Ti 15.9. klo 14-14.45 LinkedIn-kahvit, linkin saa Jennyltä

Jatkokoulutus 18.-20.11., aiheena hahmottaminen, yhteistyössä Niilo Mäki Instituutti.

to 17.11. klo 18.00-19.30: Näkymätön vamma? Miten omia hahmotusvaikeuksia joutuu perustelemaan muille ja millä tavalla ne näyttäytyvät arjen toimintamahdollisuuksien näkökulmasta? Tilaa muistutus ja linkki webinaariin

ti 29.11. klo 18.00-19.30: Millaisia merkityksiä hahmotusvaikeuksille omassa elämässä annetaan ja mitkä tekijät suojaavat hyvinvointia arjessa? Tilaa muistutus ja linkki webinaariin

Joulukuu

Ti 213.12. klo 14-14.45 LinkedIn-kahvit, linkin saa Jennyltä

Muiden järjestäjien koulutuksia ym tulossa

Hahmotusvaikeuksista, mm. HAHKU-mentorikoulutus

Webinaareja hahmottamisen asioista, Hahku-hanke

Paljon kaikkea vanhemmille!

Keikkoja tulossa

Kokemusasiantuntija keikkoihin valmistautumiseen sisältyy valmennus. Valmennuksen avulla kokemusasiantuntijalla on mahdollisuus saada tukea kokemusasiantuntijatiedon rakentamiseen, materiaalien tekemiseen, esiintymiseen sekä keikan jälkireflektioon. Valmentajana toimii Saana Alanko jolla on kokemusta kokemusasiantuntijana toimimisesta monimuotoisissa kokemusasiantuntija tehtävissä.

PAIKKA TÄYTETTY ! 6.9.22 Kokemuspuheenvuoro 10min. klo 9.-12.00 välisenä aikana. Teema: Kokemuksia työelämästä. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon esimerkiksi perehdyttämisessä. Tilaaja: Työturvallisuuskeskus Tapahtuma: Digivälineet työhön ja työssä oppimisen tukena -webinaariin. Palkkio maksetaan. Ota yhteyttä Saana 050 5509971 / saana.alanko@eoliitto.fi

PAIKKA TÄYTETTY ! Kokemuspuheenvuoro 15min. klo 18.-19.30 välisenä aikana. Teema: Kuinka koti voit tukea erilaista oppijaa. Puheessa voi kertoa omaa oppimistarinaa, tai lapsen tarinaa, kuinka kotona tuettaan lukivaikeuksista lasta. Tilaaja: Erilaisten oppijoiden liitto Tapahtuma: Vanhempain info.Palkkio maksetaan. Ota yhteyttä Saana 050 5509971 / saana.alanko@eoliitto.fi

6.10.22 Koemusasiantuntija (2-3 hlö) paneelikeskusteluun klo 16-19.00 välisenäaikana. Teema: Työelämä ja erilainen oppiminen (tarkentuu myöhemmin) Tilaaja: Erilaisten oppijoiden liitto. Tapahtuma: Allvar -webinaari. Ota yhteyttä Saana 050 550 99 71 / saana.alanko@eoliitto.fi

Webinaaritallenteita

LINKKI Erilaisten oppijoiden liiton TALLENNESIVULLE

Korkeakouluhaku, valintakokeet ja erityisjärjestelyt

Erilainen oppija was here, eli kokemusasiantuntijamme maailmalla:

• 23.11. Lukemisen haasteet haltuun! -webinaarissa (Lukuliikettä kuntiin -hanke) kokemusasiantuntijana puhui Jessica Kilpi.
  • Kehitettyä tietoa by Erilainen oppija 8.10., äänessä olivat Kirsti Koskensilta ja Saana Alanko.
  • Allvar-webinaarissa 7.10. kokemuksen ääninä olivat Maarit Ruuska ja Saana Alanko.
  • Suomen kielipolku SLI webinaarissa ke 6.10. kokemuspuheenvuoron lukivaikeudesta piti Maria Tuomialho.
  • Ti 5.10. Ulvilan työllisyyspalveluissa kokemuspuhujana oli Maria Tuomialho.
  • Upouudet kokemusvideot Jenna Välimäki ja Silva Mölsä, toimittanut ja käsikirjoittanut Ruut Parikka – myös meidän kokemusasiantuntija.
  • 16.9. Havaintoja ihmisestä, YLE 1, aiheena lukivaikeus, mukana Kirsti Koskensilta. Linkki ohjelmaan

Yhteystiedot kokemustoimintaan:

Saana Alanko