• Tämä tapahtuma on mennyt.

ALLVAR -webinaari 7.10.2021 kansainvälisen Luki-päivän Suomen päätapahtuma

7.10.2021, 12:00-16:00

Tervetuloa kansainvälisen Luki-päivän 7.10.-21 ALLVAR-webinaariin klo 12-16.

ALLVAR-webinaarin teemana on lukivaikeus ja työhyvinvointi. Webinaari on Suomessa kansainvälisen Luki-viikon päätapahtuma. Luki-viikko lisää tietoisuutta ja ymmärrystä lukivaikeuden haasteista ja mahdollisuuksista osana työelämää ja työhyvinvointia.

Webinaarin ohjelman löydät täältä.

ALLVAR-webinaarissa saat:

• tietoa oppimisvaikeuksien huomioimisesta osana työhyvinvointia
  • ideoita ja parhaita käytäntöjä, jotka auttavat tuomaan oppimisvaikeuksia kokevien työntekijöiden vahvuuksia esiin osana työyhteisöä
  • vinkkejä, miten työhyvinvointia voidaan kehittää monipuolisilla työtavoilla ja työmenetelmillä.

ALLVAR -webinaari sopii:

ALLVAR-webinaari on suunnattu työntekijöille, työnantajille, yrityksille ja yhteisöille, jotka kehittävät omaa työhyvinvointia. Webinaari sopii myös aikuisten ohjaus- neuvonta- ja koulutuspalveluiden parissa työskenteleville, jotka edistävät työyhteisöjen tasa-arvoista saavutettavuutta.

Jenni Janakka

ALLVAR -webinaarin juontaa kirjailija ja puhetaiteilija Jenni Janakka.

Kaikille avoin ja maksuton ALLVAR-webinaari antaa monipuolisen ja napakan katsauksen oppimisvaikeuksien huomioimiseen osana kognitiivista työhyvinvointia.

Puhujat ja panelistit:

Paula Risikko on kansanedustaja, sivistysvaliokunnan puheenjohtaja ja keväällä 2021 perustetun eduskunnan Erilaisten oppijoiden tukiryhmän toinen puheenjohtaja ja perustajajäsen.

Seija Moilanen on psykososiaalisen työkuormituksen asiantuntija Työturvallisuuskeskuksessa. Seija on pitkän linjan työhyvinvoinnin ja osaamisen kehittäjä.

Saana Alanko on Erilaisten oppijoiden liiton kokemusasiantuntija. Saana on kehittänyt turvallisen tilan pedagogiset arvot ja toimintatavat, jotka perustuvat kokemustietoon liiton kokemusasiantuntijakoulutuksista.

Mikko Laakkonen on koulutus- ja työvoimapoliittinen asiantuntija SAK:ssa. Mikko vastaan muun muassa työvoimapolitiikan rajapinnassa olevista koulutusteemoista, kuten työntekijöiden jatkuva oppimisesta ja työttömien koulutuksesta.

Mika-Jussi Mononen on Pohjois-Karjalan Osuuskaupan henkilöstöjohtaja ja johtoryhmän jäsen.

Mika Sihvonen on Tampereen yliopistolla yliopisto-opettaja ja tutkijakoordinaattori. Mika vastasi TAIKOJA ja TAIKOJA II – koordinaatiohankeista, jotka olivat kokoava toimija erilaisille opetus- ja kulttuuriministeriön Taito-ohjelmaan valituille hankkeille (2014–2020).

Osallistumislinkki verkkotapahtumaan toimitetaan sähköpostitse tilaisuutta edeltävänä päivänä.
Webinaari tallennetaan.

TERVETULOA!