Oppimisen olohuone tukee aikuisten perustaitoja oppimisvaikeudet huomioiden

Oppimisen olohuone on yksilöllinen ohjaus- ja oppimisympäristö. Oppimisen olohuoneesta aikuinen saa henkilökohtaista ja kokonaisvaltaista tukea omien perustaitojensa kehittämiseksi. Tukea saa lukemiseen, kirjoittamiseen, matematiikkaan ja digitaitoihin omien tarpeiden mukaan. Asiakastoimintaa on käynnistymässä vähitellen useammille paikkakunnille vuonna 2022.

Jos sinua kiinnostaa olla mukana perustamassa ja viemässä toimintaa eteenpäin, niin ole rohkeasti yhteydessä alla olevaan tiimiimme.

Oppimisen olohuoneita löydät:

Kuopio, Sotkamo ja Seinäjoki

Tällä hetkellä Oppimisen olohuone toimintaa löydät Seinäjoen pääkirjastolta Tuuppari-toimintana.

Kuopiossa Oppimisen olohuone on osana työllisyyden palvelutorin/Navigaattorin toimintaa Oppimisen olohuone -KUOPIO.

Sotkamon Oppimisen olohuone toimii syksyllä 2022 syyskuun alusta joulukuun loppuun. Oppimisen olohuone pilotti toteutetaan yhteistyössä Sotkamon kunnan ja Sotkamon kansalaisopiston kanssa. Oppimisvalmentaja Satu Niiranen on Sotkamossa parittomilla viikoilla ja häneltä saa lisätietoja Sotkamon Oppimisen olohuoneen toiminnasta.

Helsinki, Hyvinkää, Nurmijärvi ja Joensuu

Oppimisen olohuone toiminta on asiakkaille maksutonta. Avointen ovien voit ottaa yhteyttä lähimmän Oppimisen olohuoneen ohjaajaan joko sähköpostilla, tekstarilla tai soittamalla ja sopia oman tapaamisajan.

Elinikäisen oppimisen keskus -hanke Joensuussa päättyi tammikuun lopussa. Hankkeen toiminnasta on joitain käytänteitä sisäistetty Joensuun seudun erilaisten oppijoiden toimintaan Oppimisen olohuoneen mallin mukaan.

Lisäksi löydät Oppimisen olohuoneen Helsingistä Taitotalon opiskelijoille oppilaitoksen omana toimintana.

Lokakuun alussa 2022 aloittaa Nurmijärven Klubitalo Oppimisen olohuone ohjauksen yhteistyössä Nurmijärven Kirkonkylän kirjaston (parilliset viikot) ja Hyvinkään pääkirjastojen (parittomat viikot) kanssa, maanantaisin klo 14.00 – 16.00.

Oppimisen olohuone -verkoston koordinaattori Heli Turja
heli.turja(at)eoliitto.fi tai 050 4534 299

Oppimisen olohuone KUOPIO oppimisvalmentaja Tanja Airaksinen
tanja.airaksinen(at)eoliitto.fi tai 050 5322 899