Satakieliset eli Monikieliset erilaiset oppijat ry

Satakieliset eli Monikieliset erilaiset oppijat ry on valtakunnallinen yhdistys, jonka tavoitteena on auttaa sellaisia ihmisiä, erityisesti maahanmuuttajia, jotka puhuvat montaa eri kieltä ja joille oppiminen ja kommunikointi on jostain syystä vaikeaa.

Yhdistyksen toiminta on tarkoitettu kaikille monikielisille henkilöille, ammattilaisille sekä kaikille asiasta kiinnostuneille.

Ajankohtaiset tapahtumat ja yhteystiedot
satakieliset.fi

Kurssit keväällä 2019

Maksuttomia kursseja maahanmuuttajille, joilla on erilaisia oppimiset esteitä.

Kurssit on tarkoitettu 15 vuotta täyttäneille maahanmuuttajanuorille ja -aikuisille, joilla on oppimisvaikeuksia tai muita oppimisen esteitä. Opiskelu tapahtuu pienessä ryhmässä ja kurssilla edetään opiskelijoiden omaan tahtiin. Etusijalla kursseille ovat naiset, joiden kotoutumisaika on päättynyt sekä pakolaistaustaiset maahanmuuttajat, jotka ovat työttöminä. Kurssit ovat maksuttomia ja ne järjestetään yhteistyössä Opintokeskus Siviksen kanssa.

Kuntouttava kurssi maahanmuuttajille lukemisen sujuvuuden ja luetun ymmärtämisen taitojen harjoitteluun

Tiistaisin 5.2.-4.6.2019 kello 17-18.30

Kurssi on tarkoitettu maahanmuuttajille, joiden lukemaan oppiminen suomen kielellä on oppimisvaikeuksista tai muista syistä johtuen edistynyt hitaasti. Ryhmässä harjoitellaan lukemisen perustaitoja ja arkipäivän sanastoa. Harjoittelemme arkipäiväisiin tilanteisiin liittyvien tekstien ymmärtämistä ja tutustumme luetun ymmärtämisen tekniikoihin.

Kurssin vetäjä: Anne Nurminen, psykologi, KM
Hinta: Kurssi on maksuton (tuettu Opintokeskus Siviksen opintosetelituella)
Paikka: Kaupintie 11 B, 00440 Helsinki (Pohjois-Haagan juna-aseman lähellä, 3 krs, ovessa Oppimistaito)
Lisätietoja: Anne Nurminen puh. 040 534 7424

Opiskelutaitojen harjoittelukurssi maahanmuuttajille

Tiistaisin 5.2.-4.6.2019 kello 15-16.30

Kurssi on tarkoitettu maahanmuuttajanuorille ja aikuisille, joilla on oppimisvaikeuksista tai muista syistä johtuen vaikeuksia opiskella ja edetä erialisissa koulutuksissa. Kurssilla harjoitellaan erilaisia opiskelutaitoja ja vahvistetaan opiskelijan perusvalmiuksia: keskustelu ja lukutaitoa. Opiskeluun liittyviä taitoja opitaan ja harjoitellaan kurssin osallistujien tarpeiden mukaan

Kurssin vetäjä: Anne Nurminen, psykologi, KM
Lisätietoja: Anne Nurminen puh. 040 534 7424

Minun Suomeni – voimavarasuuntautunut, suomea oppiva taideryhmä maahanmuuttajanaisille

Tiistaisin 5.2.-4.6.2019 kello 9.30-13.30

Kurssi on tarkoitettu maahanmuuttajanaisille, joiden kotoutumisaika on umpeutunut. Kurssilla opitaan suomea teema- ja tilannelähtöisesti taideterapeuttisen työskentelyn ohessa, osallistujien tarpeiden mukaan. Kurssi sisältää psykoedukaatio-osuuksia, jolloin puhutaan mm. stressistä, tunteista, vaikeista elämäntilanteista ja hyvän elämän voimavaroista. Tehdään retkiä erilaisiin oppimisympäristöihin ja tutustutaan naisten tukipalveluihin. Kurssi etenee prosessinomaisesti osallistujien tarpeista käsin. Tavoitteena on vahvistaa osallistujien itsetuntemusta ja itseilmaisua ja luoda näin osallisuutta.

Kurssin opettaja: Kristina Svensson, opettaja ja taideterapiaohjaaja
Lisätietoja: Kristina Svensson puh. 050 309555

Jäseneksi?

Jäsenmaksu: 12 €
Tilinumero: Oma Säästöpankki FI85 4108 0011 3224 38
Jäsenet saavat
• kaksi kertaa vuodessa ilmestyvän LukSitko-lehden
• tietoa ja apua monikielisyyteen ja oppimisvaikeuksiin liittyvissä asioissa.

Yhteystiedot Satakieliset ry:
satakieliset@gmail.com